Одразу скажу, що не вірю. Ця справа вже давно стала політичною, і усі заяви стосовно неї слід пропускати через фільтр.
Одразу після катастрофи, коли ще не виставили охорону, один із місцевих жителів пройшов пішки з фотоапартом по проекції імовіної глісади літака польського президента, і зробив репортаж. Там навіть без слів усе було зрозуміло – достатньо було точок прив’язки фотографій до карти.
На той час ще не було відомо нічого – не було ні чорних скриньок, ні результатів розслідвання – нічого. А з фотографій випливало, що літак кілометрів за п’ять до ЗПС летів на висоті пару метірв від землі, і стриг крилами високу траву. Чому він так летів, то інше питання. Але він летів горизонтально і досить довго. Потім він піднявся на висоту метрів п’ять, але на шляху трапилася береза, яка відрубала крило. Літак почало розвертати, він влетів в наступне дерево під крутим кутом, гілки були підстрижені, як під лінійку, і перевернувшись догори шасі впав на землю. Саме тому, що літак впав догори дригом, усіх размазало. Якби він сів на брюхо раніше, може ніхто б і не загинув. Пишу все по пам’яті, може деталі не точні.
Факти в тому, що льотчики помилиися із висотою в густому тумані. Чому так – невідомо. Може їм неправильно передали тиск на аердромі, а може вони неправильно його почули, а може, почули правильно, але направльно виставили, а може правильно виставили, а прилад зламався – я не знаю. Але літак ло катастрофи довго летів горизонтально практично над самою землею. Після вибуху так не літають.
Окремо можна говорити про кваліфікацію диспетчерів і обладнання аеродрому. Там той хлопець викладав фотки «навігаційих прожекторів» перед смугою – трійко ржавих відер із лампочками на 60 Вт і без скла. Можна припустити, що метеорлогічне оладнання ьіло теж на висоті. Але то вже будуть пусті спекуляції.