Катери виробництва заводу Порошенка за характеристиками будуть слабшими ніж американські, але коштують ушестеро більше.Ввезення із США двох патрульних катерів класу Island формально затягується українською владою з 2014 року шляхом бюрократичних процедур. Але справжньою причиною цьому може бути комерційний інтерес заводу Петра Порошенка «Кузня на Рибальському», який будує на державне замовлення катери.
30-метрові катери класу Island, що раніше були на службі Берегової охорони США, наразі стоять у порту Балтимора. Вперше про можливість їхньої передачі Україні заговорили ще у 2014 році – одразу після анексії Криму та під час обговорень концепції розбудови «москітного флоту». У той час катери вже почали виводити зі складу Берегової охорони США. «Схеми» оприлюднили фрагменти затягнутого міжвідомчого листування щодо передачі цих двох катерів протягом 2014–2017 років.
Під час візиту до США журналісти «Схем» дізнались зі своїх джерел у Сенаті, що Україна «опирається» подарунку у вигляді катерів вже четвертий рік – нібито через меркантильні мотиви керівництва держави. Згодом те саме повідомили і джерела «Схем» у Пентагоні.
Майкл Карпентер, екс-радник віце-президента США часів Обами Джо Байдена та колишній другий заступник міністра оборони США, який відповідав за Росію та Україну, також опосередковано підтвердив цю інформацію.
«До мене доходили чутки щодо катерів класу Island, запропонованих Україні, – що існує альтернативна схема закупівлі та перепрофілювання суден, які будуть вироблятися на «Кузні на Рибальському» – суднобудівному заводі у Києві. У цьому питанні критично важливо мати прозорість – бо якщо ви не знаєте, з чим конкуруєте, ви не можете дійсно виконувати програму озброєння Міністерства оборони раціонально», – заявив Карпентер.
Журналісти з’ясували, що ПАО «Завод «Кузня на Рибальському» (декомунізована «Ленінська кузня») – на сьогодні єдине суднобудівне підприємство, що забезпечує військовий флот катерами, які можуть скласти конкуренцію американським. У заводу два бенефіціари – президент України Петро Порошенко та його близький армійський товариш, нардеп Ігор Кононенко. Воно виготовляє у тому числі катери проекту 58155 («Гюрза М»). Два такі катери вже стоять на озброєнні Військово-морських сил ЗСУ, ще чотири скоро мають поповнити флот.
«Ввезення американських катерів, схоже, частково може сколихнути комерційні плани президентського заводу», – йдеться у розслідуванні.
Саме «Кузня на Рибальському» буде продовжувати бувати кораблі для флоту України, за інформацією журналістів «Схем», на подальші вироби заводу вже закладають гроші у Державному оборонному замовленні.
Будівництво нових катерів в Україні на вітчизняному заводі вартуватиме державі від 27 до 35 мільйонів доларів, повідомили журналістам в управлінні кораблебудування ВМС.
При цьому, як вдалося встановити «Схемам», за доставку та розконсервування двох катерів Island доведеться заплатити приблизно 10 мільйонів доларів (5 мільйонів за кожен). При цьому, за даними спеціалістів ВМС, катери вітчизняного виробництва за характеристиками будуть слабшими ніж американські.
Детальніше читайте на УНІАН:
https://www.unian.ua/politics/10063193-vvezennya-patrulnih-kateriv-iz-ssha-mozhe-zatyaguvatisya-cherez-komerciyniy-interes-zavodu-poroshenka-shemi-video.html