Сторінок:
Actions
  • #1 від Декодер 11 Nov 2017
  • Деякі дослідники відмічають цікаву властивість язичництва - в різні часи акцентованим стає бог який уособлює суспільний приоритет у відповідний проміжок часу (суспільні приоритети сакралізуються у прості для загалу антропоморфні сутності). Наприклад, якщо країна у стані війни, то пріоритетним стає бог війни. В інши часи - наприклад бог торгівлі, або бог радості і вина.

    Бувають ще більш цікаві явища. Наприклад усвідомлення що зміни будь яких приоритетів відбуваються просто з часом. Отже головним є просто Час. Або ще більш складне усвідомлення - що незмінними є лише самі зміни як такі (див. заголовок теми).

    І всі ці суспільні приоритети коливалися під впливом різних зовнішніх чинників.
    Наприклад під впливом клімату, катаклізмів (див. заголовок теми) - на це вказують майже всі історики.

    Але найбільш цікавим є такий внутрішній чинник як ритуали і традиції - інертність і консерватизм.
    Усталені суспільні норми, які можуть підкріплюватись і провокуватися навіть через наслідування на хімічному рівні. Або підтримувалися постійним насиллям.

    В результаті у совку причинно наслідковий зв'язок між зусиллям і результатом (винагородою) у праці був не просто розірваний, а відбулось дещо більше - саме зворотнє намагання цей зв'язок відновити стало вже підсвідомо сприйматись як антисоціальне явище, соціопатія, злочин.

  • #2 від RG 11 Nov 2017

  • Останній абзац - комунізм якийсь махровий  :smilie7:
  • #3 від bоrderlander 11 Nov 2017

  • Останній абзац - комунізм якийсь махровий  :smilie7:
    там навіть не комунізм, а волюнтарізьм махровий  :gigi:.
    Я б навіть сказав, що дацюкізьм  :weep:

    В огулє нєвядомо звідки випливає, що "В результаті причинно наслідковий зв'язок між зусиллям і результатом у праці був не просто розірваний".
  • #4 від Декодер 11 Nov 2017

  • Останній абзац - комунізм якийсь махровий  :smilie7:

    Дійсно, мав на увазі саме совок - виправив.
  • #5 від Декодер 11 Nov 2017
  • Отже найбільш цікавими є перехідні етапи.

    Совок намагався розірвати зв'язок між працею і винагородою.
    Створювалася така модель, коли прагнення працювати за здібностями було так би мовити само по собі, а винагорода - сама по собі (майже).
    Бажання створити цей зв'язок навіть сприймалося як злочин.

    І тут дозволю собі одне припущення.
    У совку відбулася трансформація визначення "крадій".
    Крадієм став вважатися той, хто прагнув відтворити зв'язок між працею і винагородою.

    А тепер уявіть, що буде відбуватися у суспільстві де раптом скажуть - віднині це дозволено, дозволено пов'язувати працю і винагороду.
    Підсвідомість, в яку через жорстке насилля втискалося, що цей зв'язок означає крадіжку, сприйме цей дозвіл як дозвіл що віднині красти можна.
    Саме це мі і спостерігали у перехідний етап.
  • #6 від bоrderlander 11 Nov 2017
  • Отже найбільш цікавими є перехідні етапи.

    Совок намагався розірвати зв'язок між працею і винагородою.
    Створювалася така модель, коли прагнення працювати за здібностями було так би мовити само по собі, а винагорода - сама по собі (майже).
    Бажання створити цей зв'язок навіть сприймалося як злочин.

    І тут дозволю собі одне припущення.
    У совку відбулася трансформація визначення "крадій".
    Крадієм став вважатися той, хто прагнув відтворити зв'язок між працею і винагородою.

    А тепер уявіть, що буде відбуватися у суспільстві де раптом скажуть - віднині це дозволено, дозволено пов'язувати працю і винагороду.
    Підсвідомість, в яку через жорстке насилля втискалося, що цей зв'язок означає крадіжку, сприйме цей дозвіл як дозвіл що віднині красти можна.
    Саме це мі і спостерігали у перехідний етап.
    Пане Декодер, Ви вибудовуєте надто складні конструкції. Насправді все значно простіше.
    Більшовики виховували націю крадіїв, спершу з ідеологічних мотивів (злодії та люмпени ними розглядались як союзники та кадровий резерв руйнаторів старого суспільства), а потім через елементарну безгосподарність (загнали всіх в колгоспи, в яких люди змушені навчитись красти, щоб вижити).
  • #7 від bоrderlander 11 Nov 2017
  • Тобто красти почали не тоді, коли совок розпався, а злодійство було формою існування совка.
  • #8 від Декодер 11 Nov 2017
  • Пане Декодер, Ви вибудовуєте надто складні конструкції. Насправді все значно простіше.
    Більшовики виховували націю крадіїв, спершу з ідеологічних мотивів (злодії та люмпени ними розглядались як союзники та кадровий резерв руйнаторів старого суспільства), а потім через елементарну безгосподарність (загнали всіх в колгоспи, в яких люди змушені навчитись красти, щоб вижити).
    Тобто красти почали не тоді, коли совок розпався, а злодійство було формою існування совка.

    Пане bоrderlander, дуже цікаве зауваження.
    Крадії - це був результат. Те про що я написав - обставини, умови, сам механізм.
    Питання в тому чи був це спланований результат (свідома мета), чи це просто типовий "неочікуваний" наслідок притаманний всім відірваним від реальності утопіям.

    В будь якому разі, перший крок "виховування" (с) крадія - це розмиття цього визначення.
    Спартанське "нє пойман - нє вор" - перший крок.

    Далі йде розмиття сприйняття власності.
    "Моє" - перестає існувати, в першу чергу саме тому що розривається зв'язок між працею і результатом (винагородою).
    Виникає подвійна мораль, з'являється нова перевернута суспільна норма, коли отримати щось чуже (наприклад від держави-крадія) задарма - не є крадіжкою, а отримувати своє за працю - це крадіжка.

    Зараз це дає зворотнє відлуння - дозвіл (зміна суспільної норми) отримувати своє за працю сприймається як дозвіл красти.

  • #9 від Декодер 12 Nov 2017
  • Насправді найбільш цікаве тут те, що в різні часи різні суспільні приоритети можуть мати разні переваги. Наприклад під час глобальних катаклізмів суспільство може різко схилитися до соціалізму (мабуть це логічно).

    В той же час різні соціальні норми можуть змінюватися нерівномірно - під впливом зовнішніх (навіть таких як погода) і внутрішніх (наприклад нав'язані традиції) обставин.

    І під час цих різких змін, відслідковувати рівномірність змін соціальних норм часто не вважають важливим. Мабуть тому що відчути їх важливість заважає сліпа віра у владних персоналій.
Сторінок:
Actions