Верфі на окупованому півострові будуватимуть невеликі судна або військові кораблі за російським держзамовленням.
Через західні санкції суднобудівельні потужності в Криму і Севастополі недоцільно використовувати для випуску великих цивільних суден, заявив президент російської "Об'єднаної суднобудівної корпорації" (ОСК) Олексій Рахманов, пишуть Ведомости.
"Навіть страховку оформити, щоб корабель дійшов з Криму в Петербург на добудову, це ціла історія. Якщо ми не можемо надати сертифікат походження під назвою "Україна" на кримській верфі, то, по суті, ця продукція є незаконно виробленою", – сказав Рахманов.
Як зазначає видання, ОСК і Мінпромторг РФ вже кілька місяців вивчають можливості судноремонтних і суднобудівних заводів Криму та Севастополя. Особливий інтерес викликає завод "Залив" в Керчі, де можна будувати великотоннажні судна, аж до газовозів. Таких потужностей в Росії немає.
Однак, за словами глави ОСК, "Залив", швидше за все, теж буде використаний для будівництва невеликих суден і військових кораблів.
Гендиректор агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров також вважає, що через санкції компанії, що експлуатують морські судна, не ризикуватимуть з розміщенням замовлень на верфях Криму і Севастополя.
Таку позицію підтверджує також менеджер однієї з російських судноплавних компаній. За його словами, судно, вироблене, відремонтоване або яке навіть заходило в акваторію Криму, відразу потрапляє в групу ризику – його не пустять в європейські порти і у нього будуть проблеми з отриманням страховки.
За словами Бурмістрова, основним варіантом завантаження кримських суднобудівельних потужностей може бути держзамовлення. Крім ремонту військових кораблів кримські підприємства можуть отримувати від ОСК підряди на корпусні роботи, а добудовувати судна і кораблі будуть інші підприємства, що входять в держкомпанію.