Оскільки останнім часом спостерігається велика кількість неперевірених чуток та думок на тему "Терористи та авіація", дозвольте представити власний невеличкий аналіз цього питання.
1. Аеродроми.
На території, контрольованій на сьогодні терористами, є чотири аеродроми із штучними (бетон, асфальтобетон) смугами:
Донецьк, довжина злітно-посадкової смуги (ЗПС) 4000 метрів, контролюється ЗСУ;
Луганськ, довжина ЗПС 2840 метрів, контролюється ЗСУ;
Сєверодонецьк, занедбаний цивільний аеродром, який припинив своє функціонування у 2013 році, довжина ЗПС 1400 метрів, стан ЗПС задовільний
Луганськ (Гостра Могила), аеродром колишнього військового училища штурманів (Ворошиловградське ВВАУШ), довжина ЗПС - 2150 метрів, аеродром не використовується за призначенням вже років 15, проте, судячи з фото на гуглі, злітно-посадкову смугу ще не розібрали на плити, отже для зльоту-посадки у військовий час вона ще умовно придатна.
Також на окупованій території є три злітно-посадкових майданчика (ЗПМ) із грунтовими злітно-посадковими смугами:
Моспіне, ТСОУ (Товариство сприяння обороні Украіни, колишнє ДОСААФ), довжина смуги за реєстраційними документами - 1000 метрів
Тарасівка (південно-західніше Луганська), теж ТСОУ, довжина смуги - 800 метрів
Єнакієве, так звана "дроп-зона" - майданчик для стрибків з парашутом, поле з довжиною ЗПС не більше кілометра
2. Техніка
В Єнакієвому, Моспиному та Тарасівці максимум на що можна розраховувати - це Ан-2, Як-52 та планери, воювати на цьому ніхто не буде, хіба що самогубці.
У Сєвєродонецьку абсолютно порожньо а от на аеродромі Луганськ (Гостра Могила) існує музей авіаційної техніки, створений частково з експонатів ліквідованого військового училища а частково з запасників Луганського авіаційного ремонтного заводу, розташованого неподалік.
Здається саме з цього музею вкрали "тушку" Су-25 та привезли її у Моспіне.
Теоретично, потрібна довжина грунтової ЗПС для експлуатації Су-25 складає 700-800 метрів, отже терористи зможуть згодом заявити що вони використовують штурмовики. Зрозуміло, що під ці заяви з-за кордону прилетять справжні та справні кацапські літаки.
3. Чому вони так настирливо лізуть в аеропорти Луганська та Донецька?
Чесно кажучи, не можу знайти цьому логічного пояснення.
Колони з бронетехнікою та озброєнням і так перетинають кордон майже без проблем, також здійснюється завезення озброєння у прикордонну смугу вертольотами.
Можливо, мета цих штурмів - набуття додаткової ваги "іграшковими" республіками (аякже, власний міжнародний аеропорт) та продовження провокацій.
Адже якщо після захоплення цих аеропортів оголосити про "гуманітарні вантажі" і запустити вантажні літаки з Росії з цивільним маркуванням (наприклад Руслани Волго-Дніпра або Ан-12 якихось інших цивільних операторів), то за усіма конвенціями, цивільні літаки не збиваються, отже у разі нашої адекватної реакції буде привід вчергове заволати про кровожерливість хунти і т.ін.
4. І декілька слів щодо нашої техніки, захопленої у Криму.
З відкритих джерел відомо, що техніка з аеродрому Сакі встигла втекти до Миколаєва та Одеси а це транспортні Ан-24, 26, амфібії Бе-12 та вертольоти Мі-8, Мі-14, Ка-27 та Ка-29.
Єдине що захопили - це винищувачі МіГ-29 у Бельбеку.
Отже розмови про міфічні "українські кримські" сушки - 25-ті чи 27-і здається, не мають жодних підстав, тому кацапам й знадобився цирк з тяганням мертвого заліза з луганського музею по усьому Донбасу.