Від новини про скасування ввізного мита на гібридні автомобілі пересічні українці не в захопленні. Адже такі автівки надто дорогі, тож про цей транспорт більшості залишається хіба що мріяти. А от на 90% популярних імпортних машин мито залишили незмінним. Водночас на автівки з Росії – країни, з якою ми воюємо, податку немає.
Малотиражні гібриди, які везуть до нас з-за кордону, знову потрапили під дію урядових пільг. Від сплати звільнили власників машин із бензиновим та електричним приводом і об’ємом двигуна від 1 до 2,2 літра.
«Вони показують, що нібито йдуть нам назустріч. На сто автомобілів ми скасували мито, а на 200 тисяч ввели. Це мені нагадує, коли людину придушили, а потім трішки відпустили і кажуть: тобі ж вже легше дихати», – обурюється голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Тим часом експерти автомобільного ринку дивуються, чому в Україні діють мита на європейські, а не російські машини.
«Вони ввели спецмито на автомобілі, на ринку яких 90%, а скасували на «гібриди», яких до нас ввозиться, можливо, на рік штук сто. На «гібриди» скасували спецмито. І що українці мають зараз радіти, бо «Порше Панамера» стане трішки дешевшою», – дивується Олег Назаренко.
Варто зазначити, що в Україні мита на гібридні автомобілі скасовують не вперше. Схожа історія була за часів Азарова. Саме він 15 березня 2013-го року запровадив спецмито на гібридні машини. Та вже за рік, 11 квітня 2014-го, міністерство торгівлі скасувало це рішення. Тоді такий крок експерти пов‘язували із тим, що МВС саме одержувало від Японії 1200 гібридних автівок. Машини дістались українським міліціонерам безкоштовно, згідно з кіотським протоколом. Коли правоохоронці отримали автомобілі, мито на гібриди поновили.