СПІКЕР ВР АНДРІЙ ПАРУБІЙ: "СКАЗАВ ВІКТОРІЇ НУЛАНД, ЩО СТАНОМ НА СЬОГОДНІ В ПАРЛАМЕНТІ НЕМАЄ 300 ГОЛОСІВ ПІД ЗМІНИ В КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ"
Як Андрій Парубій спробує об'єднати колег спільною метою? Про які санкції для нардепів-прогульників проситиме Кабінет Міністрів? В яких надзвичайних випадках відступатиме від регламенту? Для чого не робив гучних заяв про Надію (Пулю) Савченко? Чому Вікторія Нуланд молиться за Україну? Що такого важливого зробить для Генпрокуратури Юрій Луценко? А також про бійки 90-х у Львові, фальшиві довідки в Інтернеті, депутатів, які живуть на одну зарплатню; боротьбу з кнопкодавами і багато іншого – у великому інтерв'ю нового очільника Верховної Ради.
У щільному робочому графіку Андрія Парубія інтерв'ю для "Цензор.НЕТ" втиснуто між екс-шефом СБУ Валентином Наливайченком і віце-прем'єром В'ячеславом Кириленком. Останньому доводиться чекати, доки Парубій терпляче відповість на всі питання, включно з дратівливими - про підроблені медичні довідки начебто з дитинства та недоречне вживання терміна "тушка" у контексті сьогоднішньої Ради.
Але починаємо ми з головного спікерського документа і прогнозів стосовно того, чи очікувати від Парубія жорсткого дотримання всіх процедурних норм.
"БУДУ РОБИТИ ВСЕ МОЖЛИВЕ ДЛЯ ДОТРИМАННЯ РЕГЛАМЕНТУ І ПРОЦЕДУРИ. АЛЕ БУДУ НЕЩИРИЙ, ЯКЩО СКАЖУ, ЩО НЕ БУДЕ ВИНЯТКІВ"
- Помітно, що як спікер ви намагаєтеся чітко йти згідно з регламентом і процедурою. Але ж цей парламент побудований таким чином, що така повага до процедури може знизити продуктивність. І з технічних причин можуть бути зарублені важливі законопроекти.
Спікер Гройсман ішов таким шляхом: якщо певні законопроекти були дуже потрібні: а) країні; б) Президенту - він, не вагаючись, порушував процедуру. Ми це спостерігали багато разів.
Як цю дилему збираєтесь вирішувати ви? Як на мене, вона є досить складною.
- Так, важкою. І вона має навіть більше філософський характер, аніж просто політичний. Тому що, з одного боку, я вважав і вважаю дотримання процедури важливим - з багатьох причин. І з причини дотримання закону; і для того, щоб зал відчував себе співучасником рішень, які приймаються. Щоб зал знав правила гри. Тоді всім набагато легше працювати.
І разом з тим, ми розуміємо, що перед країною стоять такі виклики, коли прийняття певних рішень потребує невідкладних дій. Наведу такий приклад: законопроект, який зараз вводить систему тендерів і закупівель в армії, потребує невідкладного, дуже швидкого, рішення. Щоб було розблоковано систему забезпечення української армії. Якщо по процедурі, ми б проголосували його у первому читанні - і відклали до другого. Але багато військових мені говорять: "Андрію Володимировичу, ще два тижні - і армія залишатиметься без належного забезпечення". І волонтери, які працюють при Міністерстві оборони - зокрема, мій сотник 16-ї сотні Самооборони Майдану - пише мені у Фейсбуці: "Андрію, тут не до процедур. Українську армію треба підтримати. Це парламент часу війни".
- І що ви йому віподвідаєте?
- Відповідаю, що я буду робити все можливе, щоб закон був прийнятий чим швидше. Особливо в питаннях, які стосуються національної безпеки і оборони.
Я розумію, що говорю зараз непопулярну річ. Бо найлегше було б сказати: "Процедура - завжди і навіки!" Я буду відчайдушно робити все можливе для дотримання регламенту і процедури. Але буду нещирий, якщо скажу, що не буде винятків. Щодо питань, особливо, які стосуються національної безпеки та оборони країни, яка воює, я буду інколи звертатися до депутатів з проханням проголосувати законопроект і за основу, і в цілому. І якщо я буду відчувати підтримку залу, я буду ставити на голосування.
І друге питання, з тієї ж галузі. Я вважаю, що закон, якого ми повинні дотримуватись, має бути більш ефективний і досконалий. Зокрема, закон про регламент. І тому паралельно я буду робити все можливе, щоб швидко провести реформу Верховної Ради України. І перш за все - в частині регламенту. У нас є певні регламентні норми, які просто збивають роботу парламенту.
- Що ви маєте на увазі?
- От, наприклад, п'ятниця. Спочатку - година запитань до уряду. Потім - півгодини зачитування депутатських запитів. Це зачитування не передбачає ніякого прийняття рішень! За ці півгодини депутати просто розходяться. А потім - знову прийняття законів. Тобто сама структура побудови роботи є такою, що депутатів в залі важко втримати.
Далі
Источник:
http://censor.net.ua/r387220 Источник:
http://censor.net.ua/r387220