Ще тільки відкриваючи 24 грудня ранкове засідання парламенту, спікер Володимир Гройсман попередив депутатів, що попереду у всіх не те що важливий день, а важлива доба. Таким чином він натякнув, що працювати парламентарям доведеться «до перемоги», а точніше – до ухвалення бюджету на 2016 рік. Після цього відповідну пропозицію він кілька разів ставив на голосування, аж поки народні обрані не здались і не погодились на «бюджетну ніч».
«З метою врегулювання питання щодо спеціального оподаткування ПДВ аграріїв пропонується запровадити розподіл сум ПДВ у пропорції, яка залежить від виду сільгосппродукції, що реалізується підприємством, а саме: при реалізації зернових та технічних культур, а також великої рогатої худоби та молока – 15% на спеціальні рахунки сільгосппідприємств, а 85% зараховується на основний електронний рахунок, з якого після подачі декларації по спецрежиму задекларовані суми ПДВ перераховуються до бюджету, а зайво перераховані повертаються», – деталізувала один із суперечливих пунктів щодо оподаткування аграріїв Южаніна. При цьому при реалізації іншої продукції аграріїв такий розподіл сум складатиме 50 на 50%, додала голова комітету.
Ухвалення змін до Податкового кодексу дало можливість депутатам скоригувати бюджет. Відтак Кабінет міністрів оперативно зібрався на закрите засідання і передав оновлений кошторис профільному бюджетному комітету. Далі депутати приступили до ретельного вивчення та обговорення документу.
Перше, що одразу впало в око, стали дещо змінені показники доходів та видатків. Тож в оновленій версії Україна має отримати трохи більше 595 мільярдів гривень доходів. Витрати ж, за підрахунками Мінфіну, складатимуть 667 мільярдів 733 мільйони гривень.
Мінімальна заробітна плата українця у наступному році становитиме з 1 січня 1378 гривень, з 1 травня – 1450 гривень, а з 1 грудня 1550 гривень.
«Ми тут врахували приблизно двадцятку змін, які були внесені депутатами Верховної Ради протягом останнього тижня. У проекті бюджету країни на 2016 рік передбачений дефіцит на рівні 3,7% ВВП у межах маяка МВФ проти 4,1% ВВП в 2015 році», – презентувала зміни під час свого виступу міністр фінансів Наталія Яресько.
«Я усвідомлюю, що це не найкращий бюджет, але можемо витрачати лише те, що заробляємо. Також на 12% буде зростання соціальних стандартів в наступному році», – доповнював міністра прем’єр Арсеній Яценюк, слова якого «Народний фронт» зустрічав стоячи.
Для місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей, де органи місцевого самоврядування тимчасово не виконують своїх повноважень, уряд передбачив дотацію у розмірі 96 мільйонів гривень. Втім, надати цю суму передбачається лише у разі повернення територій під український контроль.
40 мільйонів гривень передбачено на фінансування діяльності Меджлісу кримськотатарського народу та кримськотатарського телеканалу «АТR».
Що ж до фінансування антикорупційних органів, яке перед цим передбачене не було, то у новій редакції бюджету його прописали окремим рядком.
В Бюджете-2016 затраты на Антикоррупционную прокуратуру предусмотрены отдельной строкой !
Код 0901030 — 74 миллиона гривен, что гарантирует высокую зарплату и независимость Антикоррупционной прокуратуры от давления извне.
Это произошло после заявления Антикоррупционного прокурора Назара Холодницкого о возможных проблемах с финансированием АК прокуратуры, после чего в рамках конструктивного диалога с Министерством финансов, организованного по инициативе ряда народных депутатов, в том числе и моей, эта проблема была решена.
Также предусмотрено 486,6 миллиона гривен на функционирование Национального Антикоррупционного Бюро.
Столько же выделяется на функционирование Национального Агенства по вопросам предотвращения коррупции.
При этом впервые в истории Украины в рамках бюджета НАЗК выделяется 391 миллион гривен на финансирование парламентских политических партий.
Это европейский подход в деле борьбы с политической коррупцией!
Также предусмотрны 25,2 миллиона гривен на финансирование Аппарата Национального Агенства по вопросам выявления, розыска и управления активами полученными от коррупционных и других преступлений.
Відтак для отримання необхідної кількості голосів у Раді раптово утворилась ситуативна більшість, коли до голосування погодились приєднатись групи «Воля народу» та «Відродження». Завдяки цьому законопроект № 3000 про державний бюджет України на 2016 рік врешті зібрав у сесійній залі 263 голоси. Не голосували фракції «Опозиційний блок», «Батьківщина». Лише один депутат, а це Ярослав Маркевич, проголосував від «Самопомочі».
Примітно, що ухвалення проекту держбюджету до Нового року було важливою складовою для отримання Україною наступного траншу МВФ.(
Пономарь)