В статті зроблено спробу описати механізми маніпулятивного впливу на психіку аудиторій російських ЗМІ з позиції врахування особливостей соціумів, до якого належить кожна з аудиторій, рівня їх загальної дистресованості і особливостей міжгрупової взаємодії. Звичайна практика перегляду телевізійних програм ділить населення на дві великі групи — тих, хто має стійку психоемоційну залежність від телевізійного продукту виробництва РФ, і тих, хто має до нього стійку відразу. Загальне функціонування інформаційного поля в ряді випадків викликає (чи посилює вже наявну) “подвійну картину світу”, паразитуючи на позасвідомому механізмі асоціативного навчання. Це негативно впливає на загальне самопочуття, емоційну сферу та когнітивні здібності людини. Метою інформаційних спецоперацій є утримання цільових аудиторій у стані перманентної тривожності та пригніченості, характерної для залежних, низькорангових з етологічної точки зору осіб. Зроблена спроба пояснити причини, через які жителі України виявились менш вразливими для такого впливу порівняно з жителями РФ. Пропонуються способи дослідження маніпулятивних впливів та практичної протидії ним.
https://maidan.org.ua/2015/06/olha-malysheva-yak-vyhraty-informvijnu-chastyna-1-vijna-sotsialnyh-emotsij/