Googie-перекладач.
У неділю, 21 квітня, українці обрали нового президента країни Володимиром Зеленським з величезною більшістю.
Вибір між нинішнім президентом Петром Порошенком та політичним новоприбулим Зеленським був представлений як спрощена дихотомія “старого” проти “нового”, де стара була “поганою”, а нова була надією на “добро”.
Проте цей наратив не спирався на факти і не визнав реальності, що «нове» фактично є зростаючим проросійським і антиреформістським настроєм в Україні.
Сильна доза реальності може незабаром пробудити тих, кого обдурили фальшиві наративи, що походять від політичних інтересів, олігархічних ЗМІ та російської пропаганди.
Тверезий погляд на прості факти свідчить про те, що президентство Зеленського запросить багато політичних діячів минулого назад в українську політику, відкриє двері для того, що багато українців називають «олігархічним реваншем», і створює «вікно можливостей» для Росії. Україна.
Віртуальний кандидат
Президентські вибори 2014 року відбулися незабаром після того, як Росія пішла на війну проти України. Цілі Москви йшли так далеко, щоб виокремити половину території України та встановити російську ляльку в Києві. Виборці були в значній мірі обумовлені страхом.
Порошенко - освічений мультимільярдер з сильним досвідом у державній службі, з досвідом і ресурсами, щоб витримати тиск проросійських олігархів і політичних сил - був раціональним вибором.
У виборах 2019 року не було місця для раціонального мислення. Виборча кампанія відбувалася на тлі кислотно-токсичного середовища.
Український реформістський уряд невблаганно критикував «повільний» темп реформ і постійно «невдачу» для задоволення неможливих очікувань. Безвідповідальна критика реформ України стерла їх позитивний соціальний ефект, замінивши її гнівом і розчаруванням. Українці довіряли своїм олігархічним телеканалам більше, ніж власний досвід.
Вигадана соціальна реальність створила можливість для популістів експлуатувати. Двоє з трьох основних кандидатів у президенти - Володимир Зеленський і Юлія Тимошенко - виступали на явно популістських програмах.
Найбільше втручання відбувалося з російських пропагандистських наративів, підтверджених і повторених упередженими політичними діячами в Україні та за кордоном.
Хоча Захід підтримував реформи, Росія підживлювала невдоволення, щоб дискредитувати їх. Москва звернула на Порошенка багатоаспектну кампанію вбивства персонажа.
Однією з найефективніших тактик було посилення «проблеми корупції», яка підривала підтримку українського уряду. Успіх цієї тактики зрозумілий, коли порівнюють критику Порошенка проти критики проросійського втікача екс-президента Януковича.
Під час свого президентства легендарна корупція Януковича йшла в значній мірі беззаперечно на Заході. Проте, незважаючи на амбітні інституційні зміни, які суттєво обмежують можливості для корупції, уряд після Майдану був об'єктом лазерної критики корупції. Оскільки український уряд впровадив безпрецедентні заходи надзвичайної прозорості, такі як комплексні декларації активів і створив нові незалежні антикорупційні установи, він був спотворений як один з найбільш корумпованих на планеті.
Масові виборчі втручання Росії значною мірою невизнані, незважаючи на відчутні наслідки.
Соціальні опитування відображають зростаючу «втому війни» і проросійські настрої. Кампанія Зеленського значною мірою скористалася цим і використовувала кремлівські пропагандистські наративи для успішного нападу на Порошенка і залучення до різних соціальних груп. Деякі з найбільш шкідливих оповідань кампанії Зеленського також включали: «розбіжність націоналістичного уряду в Києві», «корумпований режим Порошенка», «Київ веде війну на Донбасі», «Україна залишила жителів Донбасу» і «будь-хто, крім Порошенка».
Після п'яти років цієї спотвореної реальності українці голосували скоріше за свої емоції, ніж за розум, і зробили вибір, який є небезпечним під час війни. Вони обрали протилежність Порошенка - надзвичайно некомпетентного кандидата без команди надійних професіоналів з перевіреними рекордами або справжньої політичної партії.
Роблячи придворний шутер королем
Виборчу кампанію Зеленського найкраще назвали «віртуальною». Він явно уникнув реальних взаємодій з виборцями та засобами масової інформації.
Його кампанія пішла на успіх свого телевізійного шоу « Слуга народу» , який активно пропагував розповідь «все в Україні неправильно», і, ймовірно, задуманий як засіб впливу на громадську думку щодо політичних цілей, які переслідує український мільярдер Ігор Коломойський. , що вважається найбільшим прихильником кампанії Зеленського.
Зеленський грає звичайну людину, яка випадково стає президентом, вирішуючи найскладніші питання найпростішими методами. У кампанії Зеленського межу між вигаданим персонажем і реальною людиною свідомо розмивається, щоб не підірвати його популістське послання.
Основною стратегією кампанії Зеленського було приховати справжню людину за віртуальним кандидатом. Його публічні виступи були суворо обмежені, щоб уникнути того, що він не готовий до офісу.
Ця стратегія також допомогла Зеленському уникнути всіх незручних звинувачень у непристойності. Таких заяв було багато: зв'язки олігархів, фінансування виборчих кампаній з боку режиму Януковича та російська розвідка, ухилення від сплати податків через офшорні компанії, незадекларовані іноземні активи, ухилення від армії і навіть змову з Росією.
Незважаючи на темні тіні звинувачень, українські медіа значною мірою не змогли належним чином охопити і дослідити справжнього Зеленського. Дослідження показало, що після першого туру виборів 77,8% негативних коментарів у всіх українських ЗМІ (в основному, у власності олігархів) стосувалися Порошенка. Тільки 22,3% - це Зеленський, піднімаючи питання про цензуру ЗМІ, що сприяє його кампанії.
Керуючись ясним твердженням про політику, команді Зеленського вдалося обернути свій порядок в обороті неоднозначності, що звернулося до різноманітних, а часто і несумісних виборчих груп.
Навіть команда радників Зеленського була обережно розкрита за два дні до виборів, щоб врятувати його від шкідливої критики. Його команда явно є поганим «фасадом» для потужних акторів, що стоять за ним. Це змішаний мішок людей з його особистого оточення, чиновники з уряду Януковича і кілька недосвідчених аутсайдерів, деякі з сумнівними компетенціями. Команда Зеленського ілюструє, наскільки поширена розповідь про «нові обличчя».
Враховуючи його глибокий недолік компетентності, Зеленський буде залежати від людей, які зробили його царем. Ми повинні бути обережними до того, щоб він став головою, що розмовляє, з інтересами, які будуть ховатися на тлі його адміністрації. Вхідна інформація про оточення Зеленського викликає нові сумніви щодо його незалежності та здатності боротися з корупцією та олігархічним впливом.
Перевірка реальності
Прихильники вважають Зеленського «надією на реформу», але його перші публічні виступи продемонстрували протилежне. Міф про «реформістського» кандидата розплавився, коли він напав на широко оцінені реформи охорони здоров'я.
Перевірка реальності на основі фактів, підтримана соціальними дослідженнями, говорить нам, що виборці Зеленського не єдині будь-якими специфічними цінностями, а сприйняттями.
Його кампанія зібрала почуття невдоволення. Але всупереч популярному міфу, несхвалення українського уряду не підпадає під одну загальну парасольку «незадоволеності темпом і відсутністю реформ» і «нездатністю боротися з корупцією». Існує багато різних причин невдоволення, включаючи протидію прозахідним реформам, які поділяють високий відсоток його виборців. Наприклад, лише 22% прихильників Зеленських хочуть, щоб Україна продовжила співпрацю з Міжнародним валютним фондом, інститутом, який постійно підтримував реформи після Майдану.
Політична програма Зеленського була коротким списком гасел, розмальованих гумором, які мали на меті зробити людей надійними. Обіцяючи надію кожному, він захопив широку виборчу базу з часто протилежними політичними позиціями. Наприклад, близько 35% прихильників Зеленського хочуть, щоб Україна стала позаблоковою країною, а 56% підтримують інтеграцію з ЄС і НАТО. (85% виборців Порошенка підтримують інтеграцію до ЄС і НАТО, лише 12% вважають за краще позаблоковий статус).
Зеленський неминуче не виконає очікувань різних груп, які голосували за нього. Але ми можемо очікувати ініціативності та популістських ініціатив до парламентських виборів України восени, щоб відволіктися від політики закулісного консолідації його оточення. Зеленський дотепер дотримуватиметься своєї найкращої поведінки, щоб вивести велику партію до парламенту.
Прихильники Зеленського безжалісні і будуть переслідувати різні тактики для створення правлячої коаліції. Якщо їм це вдасться, вони, ймовірно, спробують політичну помсту Порошенку та його союзникам. Саме вони зазнають невдачі, ми могли бачити зусилля зі скорочення президентських повноважень, при цьому центр політичної влади повністю перейшов до парламенту. Обидва сценарії, ймовірно, спричинять багато турбулентності.
Порочне коло
Олігархи - це група влади, яка втратила найбільший вплив через реформи, що сприяють прозорості та підзвітності.
Втрата виборів Порошенка багато в чому схожа на поразку Віктора Ющенка на виборах 2010 року в Україні, і поразка партії Михайла Саакашвілі на виборах Грузії на 2012 і 2013 роки. Ці цифри історичного значення для своїх країн стали жертвою олігархічного реваншу.
Росія є очевидним бенефіціаром у всіх випадках. Москва насолоджувалася помстою своїх головних ворогів у регіоні. У минулому в обох країнах було прийнято більш сприятливий для Росії курс. Це головне занепокоєння президентом Зеленського.
Москва вже почала посилати сильні сигнали про свої очікування від Зеленського. Першочергова мета Росії полягає в тому, щоб нав'язувати свою інтерпретацію мінських домовленостей Україні, щоб уникнути відповідальності за її агресію, і отримати потужні інструменти для безпосереднього втручання у внутрішньополітичні рішення України. Таким чином, заява Зеленського про «перезавантаження» Мінської угоди надзвичайно хвилює, оскільки це не може відбутися без поступки Росії.
Боріться за реальність
Всього за п'ять років, воюючи з Росією у військовому порядку і захищаючи своє існування, Україна зазнала серйозних перетворень. Але правда про реформи була втрачена для маніпуляцій. Відповідальні громадські дебати про раціональні аргументи витіснялися політичними технологіями, які використовували популістські емоційні настрої.
Українці вирішили уникнути реальності країни, яка намагається захистити себе від російської агресії, проводячи болісні перетворення. Їх заманювали магічне мислення і обіцянки простих овернайтів.
Ніхто не повинен дивуватися, якщо Зеленський виштовхне Україну з реформаторського прозахідного курсу. Письмо на стіні. Не повернувшись до реальності і зіткнувшись з її справжніми викликами, Україна приречена повернутися до свого порочного кола «революції - прогрес - реванш».
Приклад України - це ще один урок про глибокий вплив російської пропаганди на соціальні реальності в інших країнах. Ми можемо очікувати, що по всьому світу з'являться більш популярні політичні проекти, що сприятимуть вихованню знаменитостей, і пропонують виборцям мультиплікаційні світи, де супергерой людей може негайно доставити будь-які уявлення громадян, які вони хочуть. Швидко буде виявлено, що створення віртуальних політичних супергероїв набагато простіше, ніж боротьба з реальними лиходіями.
Будьте попереджені.