Ну то я й це саме не раз казав.
Рівень лібералізму і рівень державного управління економікою не може бути річчю сталою.
Колись буває так, що треба більше лібералізувати економічне життя ( коли відбувається стагнація, але до певної міри), а буває так, що значна частина галузей економіки потребує управління державного.
Більша чатина економіки має бути недержавна. Але точно не так, як каже аматорка : дайош тотальний лібералізм скрізь і у всьому.
Основна ідея лібералізму - економічна та політична конкуренція. Соціальний захист у сучасному світі (хай Європі) вже набув певних стандартів. Тут нема про що говорити, але про "значна частина галузей економіки потребує управління державного" поговорити можна. Яка саме? Конкретно.
1. Всі ті галузі, що пов"язані з видобутком корисних копалин з надр Землі ( газ, нафта, вугілля і руди, залізна і уранова перш за все , та й маргенчева і т.д.)
2. Укрзалізниця - вся і повністю, з усіма допоміжними підприємствами, заводами ЗБВ, вагонобудівними, локомотивобудівними і т.п.
3. Весь громадський транспорт ( і внутрішньо міський і міжміський)
Свого часу я мав досвід проживання в Угорщині, там весь громадський транспорт державний.
І такого ідіотського транспорту як "маршрутки" там не існує, ні в Будапешті ні в провінції.
4. Авіазаводи а також всі ті машинобудівні підприємства, які приватні власники в умовах України утримувати просто-напросто не будуть, бо їх дешевше ліквідувати, а землю забудувати або продати.
5. Взагалі, всі ті високотехнологічні виробництва, які приватні власники в умовах України утримувать не будуть, а роздерибанять, якщо стратегічне значення ці підприємства для держави мають.
6.Нафтопроводи, газопроводи, газосховища і газорозподільчі мережі мають бути тільки державні.
7. Всі морські порти мають бути державні
8. Вся основна електроенергетика і магістральні електричні мережі тільки державні.
9. ГЕС і АЕС - тільки державні. А от малопотужні ТЕЦ і ТЕС можуть бути й недержавні, в залежності від їх потужностей і стратегічного значення. Деякі дрібні ГЕС можуть бути теж недержавні.
10. Автошляхове господарство, утримання й ремонт головних автошляхів, хіба що крім автошляхів районного значення, все має бути державне.
........................................
В гуманітарній сфері.
1.Медицина значною мірою иає бути державна,, щоб громадяни могли отримати якусь безкоштовну першу елементарну допомогу.
2. освіта, вся крім вищої, має бути державна.
Звичайно ж приватні заклади теж можуть бути, але необхідна кількість місць в державних освітніх закладах має бути для всіх бажаючих громадян.
................................................
Сільське господарство й лісова галузь.
1Жоден громадянин не повинен бути власником більш ніж 15 соток землі, будь-якої.
Все що є більше - має бути оформлено як оренда, за мізерну орендну плату.
Щоб держава мала завжди можливість необхідну землю вилучити.
Орна земля сільгоспвиробникам має надаватись в оренду ( розмір орендної плати може бути який завгодно, нюансів море). Оренда має бути тільки тривала, років на 15, не менше, інакше вирощуватимуть скрізь тільки ріпак, сою і експортну пшеницю. ( хоча терміни оренди в різних місцевостях і на типах земель можуть бути й інші).
При багатьох бажаючих орендаторах - звичайно ж конкурси. Конкурсні комісії мають назначатись виборними місцевими органами влади, інформація про їх діяльність має бути щомісячною і для всіх доступною і прозорою.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Оце приблизно такі розклади мають бути в економіці і в системі держ.управніння, в залежності від галузей і від типу й форм власності в різних галузях, , якщо ця країна поважає і себе, і своїх громадян і якщо не збирається бути питомником для вирощування олігархів і не претворювати власних громадян на жебраків, які змушені будуть шукати заробітків по закордонах, а дома час від часу влаштовувати революції й бунти.