Автор (и): Парламентська асамблея
Походження - Обговорення в Асамблеї 12 жовтня 2016 роки (33 - е засідання) (див Doc 14130. , Доповідь Комітету з політичних питань і демократії, доповідач: - Пані Kristýna Zelienková). Текст , прийнятий Асамблеєю 12 жовтня 2016 роки (33 - е засідання).
1. Більш ніж через два роки після початку російської агресії в Україні, Парламентська Асамблея глибоко стурбована своїми політичними наслідками як для самої України , так і для загальної стабільності і безпеки в Європі.
2. Для України, конфлікт призвів до порушення її суверенітету і територіальної цілісності. Це почалося, в період після євромайдан, з незаконною анексію Криму Російської Федерації і продовжує за підтримки Росії до сепаратистам на сході України і її зростаючу роль у триваючому конфлікті. З середини квітня 2014 року, понад 9 300 осіб були вбиті, більше 21 500 чоловік отримали поранення і майже півтора мільйона людей залишили свої будинки в результаті конфлікту. Сотні знаходяться в полоні або вважаються зниклими без вести.
3. Асамблея підтверджує свою прихильність принципу мирного врегулювання суперечок і незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України, в межах її міжнародно визнаних кордонів.
4. Що стосується Криму, Асамблея знову засуджує незаконної анексії півострова і його триваючої інтеграції в Російській Федерації, що є порушенням норм міжнародного права і Статуту Ради Європи (ETS № 1). Він шкодує про те, що, незважаючи на триваючий відмова міжнародного співтовариства визнати анексію Криму Російської Федерації і застосування різних видів санкцій проти Російської Федерації і громадян Російської Федерації, не тільки анексія не був скасований, але становище в області прав людини на півострові продовжує погіршуватися. Зокрема, Асамблея:
4.1. Засуджує вибори незаконними Думу , що відбулися 18 вересня в окупованій Криму і вважає їх результати недійсними. Включення української суверенної території в російських федеральних округів і створення чотирьох одномандатних виборчих округів є тупими порушення міжнародного права і ефективно поставити під загрозу легітимність російського парламенту;
4.2. Глибоко стурбований діями проти критичних ЗМІ, актів залякування і переслідування опонентів, випадків зникнення і загрози викрадення і репресії осіб , що належать до меншин, зокрема , кримські татари, в застосуванні закону про екстремізм ;
4.3 вважає , що заборона Меджлісу кримськотатарського народу, оголошених "екстремістською організацією", щоб бути суворою репресивну міру таргетування всю кримськотатарської громади і закликає цей захід бути скасовано;
4.4 вимагає повного і необмеженого доступу до Кримського півострова всіх органів по правам людини Ради Європи для того , щоб вони могли здійснювати свою діяльність по моніторингу безперешкодної і відповідно до їх мандатами;
4.5. Закликає російську владу скасувати незаконну анексію Криму і дозволить Україні відновити контроль над півостровом.
5. Що стосується конфлікту, що триває в східній частині України, Асамблея висловлює глибоку стурбованість з приводу триваючих порушень режиму припинення вогню, в порушення угод Мінськом і комплекс заходів по їх реалізації лютого 2015 рік загострювалося насильство уздовж лінії зіткнення в Донбасі призвело до переміщення позицій двох сторін , розташованих ближче до лінії зіткнення , і в збільшенні числа цивільних втрат , викликаних обстрілом. Асамблея також висловлює жаль про те, збільшуючи порушення зобов'язань зброї і зняття обмежень на свободу пересування Спеціальній місії по спостереженню Організації з безпеки і співпраці в Європі (ОБСЄ).
6. Асамблея підтверджує свою підтримку мирного вирішення конфлікту і для Мінського процесу. Це ще раз питає:
6.1 Росія Федерація вивести свої війська з території України і припинити військові поставки сепаратистів;
6.2. Всі сторони здійснити, відповідально і сумлінно, зобов'язання , прийняті в рамках угод Мінськом і комплекс заходів по їх реалізації, починаючи з повного дотримання режиму припинення вогню.
7. Асамблея висловлює жаль про те, що в відношенні ситуації в області безпеки , яка погіршилася і за відсутності стійкого припинення вогню, не було досягнуто ніякого прогресу в здійсненні політичних аспектів Комплексу заходів з реалізації угод про Мінську.
8. Що стосується, зокрема, питання про місцеві вибори , які будуть організовані в Донбасі, Асамблея підкреслює , що для таких виборів , щоб бути у відповідності з чинним законодавством України та міжнародними стандартами вільних і справедливих виборів існує необхідність забезпечити: більш високий рівень безпеки среда, повний доступ до Спеціальної місії спостерігачів ОБСЄ на всій території Донбасу, з кордоном запечатаній і під контролем Спеціальної місії по спостереженню після повного виведення російських військ, найманців і зброї, а також безпечне зберігання зброї під міжнародним контролем; можливість для всіх українських партій для участі у виборах і для українських ЗМІ транслювати в Донбасі під час виборчої кампанії; і повага до права людей з Донбасу, переміщених всередині країни в Україні або шукали притулок в Російській Федерації , щоб взяти участь в голосуванні.
9. Асамблея вітає звільнення одного зі своїх членів, г - жа Nadiia Савченко, після того, як неодноразові заклики міжнародного співтовариства, в тому числі зовсім недавно в Асамблеї резолюції 2112 (2016) про гуманітарних проблем щодо людей , захоплених під час війни в Україні. Він також вітає звільнення г -на Юрія Солошенко і г Геннадія Афанасьєва та інших ув'язнених. Ці релізи не тільки важливі гуманітарні жести, а й дають можливість побудувати довіру між сторонами конфлікту і забезпечити Мінський процес з позитивним імпульсом. Асамблея знову повторює свій заклик до звільнення всіх захоплених осіб відповідно до резолюцією 2112 (2016 г.) .
10. Асамблея приєднується до Комісара Ради Європи з прав людини в його заклик забезпечити відповідальність за серйозні порушення прав людини , скоєних під час конфлікту в якості ключа до процесу примирення. Винні у скоєнні тяжких злочинів, таких як незаконні вбивства, насильницькі зникнення і тортури по обидві сторони від лінії зіткнення, повинні бути притягнуті до відповідальності.
11. Тільки демократична Україна із стабільною, ефективною і підзвітною інститутів, плюралістичної політичної середовища і вільних ЗМІ, слідуючи через нарешті з обіцянками євромайдан реформувати корумповану і олігархічну систему, буде сильною і процвітаючою України, здатної припинення зовнішньої агресії і відновлення миру. Тому Асамблея:
11.1 глибоко стурбований тим, щоб спостерігати регулярне тиск накладене на політичну опозицію та незалежні ЗМІ, закликає українську владу дотримуватися міжнародних демократичних стандартів, в тому числі плюралізму засобів масової інформації та існування незалежної політичної опозиції;
11.2 закликає українських властей встановити національний діалог і гармонізації відносин між різними етнічними, мовними та релігійними групами в українському суспільстві;
11.3. Вітаючи прийняття конституційних змін в судовій системі , закликає українську владу ефективно здійснювати нові заходи, рішуче боротися зі всіма формами корупції, в тому числі на найвищому політичному рівні, забезпечити ефективне функціонування новостворених антикорупційних установ і далі проводити реформи, в тому числі конституційної реформи з децентралізації;
11.4 закликає українську владу позитивно розглянути рекомендацію Європейської комісії за демократію через право (Венеціанська комісія) здійснювати свої рекомендації по закону про люстрацію і забезпечення подальших реформ відповідно до європейських стандартів;
11.5. Закликає українську владу забезпечити , щоб розслідування і процедури , пов'язані з застосуванням насильства інцидентів під час євромайдан демонстрацій, а також до трагічних подій в Одесі в травні 2014 року, прискорюються і здійснюється неупереджено , з тим щоб забезпечити справедливість і підвищити суспільну довіру до системи кримінального правосуддя, відповідно також до рекомендацій Міжнародної консультативної групи , створеної Генеральним секретарем Ради Європи;
11.6. Вітає активізацію підтримки , яку Рада Європи пропонує Україні, в зокрема в рамках Ради Європи Плану дій 2015-2017, і закликає держави - члени розглянути питання подальшого фінансування, в тому числі за рахунок добровільних внесків.
12. Крім України, Асамблея висловлює жаль про те, що конфлікт і дії Російської Федерації в цьому відношенні підривають загальну стабільність і безпеку на континенті, а також досягнення в напрямку стратегічного партнерства з Російською Федерацією за останні десятиліття. Європейський союз повинен також зробити свої власні уроки і роздумувати над стратегіями для майбутнього регіону , який буде деескалації нинішньої напруженості і сприяти відновленню довіри в її околиці.
13. Що стосується економічних наслідків конфлікту, Асамблея відзначає , що вони значні не тільки для самої України і для Російської Федерації, а й для Європейського Союзу та ряду європейських країн , які були порушені в тій чи іншій , але значні мірі санкціями проти Російської Федерації та російських контр-санкцій. Дебати по приводу санкцій розділяє Європейський Союз і загрожує його єдності. Тим НЕ менше, міжнародний тиск, в тому числі санкції, повинні бути збережені , поки агресія Росії не припинилося і суверенітет і територіальну цілісність України в межах її міжнародно визнаних кордонів була повністю відновлена.
14. Асамблея закликає держави - члени Ради Європи , щоб зробити все , що в їх силах , щоб підтримати мирний процес в Україні з тим, щоб уникнути подальшої ескалації насильства, з небезпечними наслідками для цивільних осіб , які проживають в зоні конфлікту, або розвиток в " заморожується "або" напів-заморожений »конфлікт, продовжуючи нестабільності і відсутності безпеки в Україні , так і в усій Європі.
15. Зі свого боку, Асамблея могла б служити в якості унікальної платформи для діалогу і міжпарламентської співпраці і внести позитивний внесок у мирне врегулювання конфлікту, в зокрема , шляхом сприяння зміцненню довіри. Він шкодує про те, що вона до цих пір не в змозі грати свою природну роль парламентської дипломатії, в основному з - за того , що російські парламентарії не брали участі в його діяльності в протягом двох років поспіль і припинили співпрацю з процедурою моніторингу Асамблеї. Незалежно від дивергенції про походження кризи, Асамблея знову закликає російську владу виконати вимоги Асамблеї , сформульованим в резолюції 1990 (2014) на повторний розгляд по істотних підставах раніше затверджених повноважень російської делегації, резолюція 2034 (2015) на виклик, за основними ознаками, цього досі нератифікованим повноважень делегації Російської Федерації, а також резолюцію 2063 (2015) про розгляд анулювання раніше затверджених повноважень делегації Російської Федерації , і вирішує , що єдиним суттєвим і відчутного прогресу в напрямку їх реалізації може стати основою для відновлення повноцінного, взаємошанобливого діалогу з Асамблеєю.
16. Асамблея постановляє продовжувати уважно стежити за політичними і гуманітарними наслідками конфлікту в Україні , а також прав людини і верховенства права , проблем , пов'язаних з його рейзи в районах , що знаходяться під або за межами українського державного контролю і розглянути ці питання на своєму жовтня +2017 частини сесії, при умови , що немає аварійного вимагає , щоб це було зроблено раніше.