Не долетів...Тривога щодо марсіанськго зонду Скіапареллі зростаєУ Європейському космічному агентстві зростає тривога, що марсіанський зонд "Скіапареллі" було втрачено після спроби посадки на планету, повідомляє науковий кореспондент ВВС Джонатан Амос.
Радіоконтакт з апаратом було втрачено менше ніж за хвилину до того моменту, коли зонд мав торкнутися поверхні Марса.
Вчені намагалися з'ясувати долю "Скіапареллі" через надіслані раніше супутники на орбіті планети, однак безуспішно.
Спостерігачі побоюються, що зонд розбився.
Водночас, Європейське космічне агентство не поспішає робити заяв про таку можливість. Його інженери і надалі намагаються встановити контакт з апаратом.
Всі ці спроби можуть тривати кілька днів.
ПосадкаПриземлення на планету мало відбутися ще о 14:58 за Гринвічем (17:58 за Києвом) в середу.
Вчені сподівалися вже за 9 хвилин після посадки отримати сигнал з апарата. Проте цього не сталося. Радіоконтакт втратили.
Тим не менше, науковцям є що святкувати - вони отримали інформацію від супутника Trace Gas Orbiter (TGO). Пристрій, від якого відокремився зонд "Скіапареллі", успішно вийшов на еліптичну орбіту Марсу.
TGO перебуватиме біля планети кілька років і вивчатиме поведінку газів у її атмосфері - зокрема парів води, метану і діоксиду азоту. Це може допомогти у пошуках життя на Марсі.
А зонд "Скіапареллі" випробовував нові технології спуску на поверхню Марса.
Цей політ проходив у межах спільного проекту ExoMars 2016 Європейської космічної агенції та російського Главкосмосу.
Етапи посадки "Скіапареллі"Ця експедиція - можливість для Європейського космічного агентства подолати розчарування 2003 року. Тоді британський апарат "Бігль-2" здійснив м'яку посадку на Марсі, але не зумів розкрити сонячні батареї і перестав працювати.
При посадці "Бігль-2" використовував надувні мішки для амортизації. Як підозрюють конструктори, саме вони стали причиною невдачі, заблокувавши механізм розкриття сонячних панелей.
"Скіапареллі" має інший метод посадки - це комбінація термощита, парашутної системи і ракетних двигунів, які покликані зменшити його швидкість вже біля самої поверхні.
Апарат масою 600 кг конструювали в основному в Італії. Його батареї вистачить на чотири дні роботи.