Автор Тема: Повзуча узурпація влади та ліквідація державних інститутів  (Прочитано 240 раз)

0 Користувачів і 3 Гостей дивляться цю тему.

Offline Feral Cat

  • Ветеран форума
  • ******
  • Повідомлень: 47143
  • Never give in!
Монобільшість "Слуги народу" у Верховній Раді намагалася зруйнувати принцип поділу влад, розширюючи повноваження президента, вибудовуючи паралельну виконавчу владу, підпорядковану главі держави Володимиру Зеленському.

Конституційний суд зміг заблокувати наміри Зеленського керувати в ручному режимі спеціальними правоохоронними органами, утворювати регуляторні органи та призначати голів НАБУ і ДБР. Законопроект №1014 визнано Конституційним Судом таким, що не відповідає ч.1 ст. 157 Конституції України.

Інший проект № 1016 заблокований Конституційний Суд планував знищити посаду незалежного Уповноваженого з прав людини (омбудсмена) і запровадити посади інших "уповноважених монобільшості", які узурпували би контрольні функції парламенту. Законопроект №1016 визнано Конституційним Судом таким, що не відповідає ч.1 ст. 157 Конституції України).

Зеленський повністю спотворив ідею скасування депутатської недоторканності, наділивши "свого на 100% генпрокурора" правом вирішувати, хто з народних депутатів заслуговує на кримінальне переслідування, а хто може нічого не боятися. Законопроект №2237 – прийнято в цілому, підписано президентом означає, що притягати народних депутатів мають право лише НАБУ та ДБР (яке тепер повністю контролюється президентом), але тільки у разі згоди генпрокурора.

Створено механізм вибіркового переслідування для середнього і великого бізнесу – можливості для появи своїх "Ходорковських" в Україні (законопроект №1031 – прийнято в цілому, вступив в силу).

Зменшення рівня незалежності судів (законопроект №1008 – прийнятий в цілому, підписаний президентом). "Перезавантаження" Верховного Суду, скорочення кількості суддів з 200 до 100, ліквідація попередньої і створення нової Вищої кваліфікаційної комісії суддів (лояльної Зеленському), можливість подавати і розглядати анонімні скарги проти суддів, тощо. Цей закон отримав негативний висновок Венеціанської комісії.

Зеленський повністю підпорядкував собі прокурорську вертикаль та надав своєму ставленику – генпрокурору Руслану Рябошапці право одноосібно вирішувати, хто має лишитися у службі в прокуратурі (закон 113-IX - надає генпрокурору право особисто визначати порядок утворення, перелік, територіальну юрисдикцію, порядок реорганізації та ліквідації обласних та окружних прокуратур, їх компетенцію, структуру і штат за відсутності норм, які гарантують прозорість та відповідальність таких рішень).

Зеленський перетворив механізм запобігання корупції на інструмент боротьби з інакшодумством та незалежністю державних службовців (закон 140-IX - голова та члени НАЗК стають цілковито залежними від кваліфікації їхніх дій як "злочинів" від Генпрокуратури та ДБР. Тобто орган, який має вказувати на ознаки корупції в діях вищих посадових осіб потрапляє у пряму залежність від органів, які вже напряму контролюються президентом). Паралельно зруйновано професійні основи державної служби – ухвалено законопроект №1066, яким державні службовці позбавлені захисту від політичної сваволі.

Під прикриттям боротьби з відмиванням коштів СБУ, НАБУ та новий спеціально уповноважений орган виконавчої влади (виділений з Держслужби фінмоніторингу) матимуть змогу блокувати діяльність підприємців, яких запідозрять у нелояльності, та піддавати інакодумців кримінальному переслідуванню (закон №361-IX - новостворений орган має право оголосити на власний розсуд будь-яке майно таким, що одержане злочинним шляхом, виходячи з фактичних обставин і без відповідного рішення суду).

Також слідкуйте за "Прямим" у Facebook, Twitter,
If you are going through hell, keep going.