Слуга Народу - Юрій Корявченков - 33 округ
27 вересня о 16:30 ·
"Велике будівництво" повинно бути якісним!
Час від часу читаю в ЗМІ, що українські дороги "не стоятимуть" чи "вже сипляться", тому що підрядники халтурять.
Десь асфальт "поплив" на другий рік експлуатації (на трасі Н-08 біля Запоріжжя в бік Комишувахи). Десь цементобетону недоклали (Н-31, в Полтавській області). Чи його поклали так, що треба весь перекладати (Житомирська об'їзна дорога). Чи замість цементу однієї марки поклали іншої… Чи якісні будивельни матеріали замінили на дешеву пародію … чи взагалі використовують матеріали, які не передбачені ДСТУ та ДБН.
Найбільше зловживань, за моїми спостереженнями, породжує безконтрольне і протизаконне використання в дорожньому будівництві відходів промисловості. Наголошую: безконтрольне і протизаконне.
Мене як депутата бентежать не тільки ці факти, але і немічність Укравтодору і Служб автомобільних доріг. Виявляється, в Укравтодорі – НЕ ЗНАЮТЬ, з яких матеріалів, і наскільки якісно будують українські дороги.
Жодних вигадок: до останнього часу вертикаль Укравтодору не збирала інформацію про будівельні матеріали, які використовуються для влаштування дорожнього одягу. Тому посадовці, відповідальні за дорожнє будівництво, не володіють даними – з чого їх дороги взагалі збудовані. А значить, не можу проконтролювати – ні якість, ні кількість, ні вартість. А значить, не можуть і гарантувати експлуатаційні терміни. І це відверто обурює!Тому як голова Підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства Комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради України я попросив Міністра інфраструктури Олександра Кубракова поінформувати про вжиті заходи Міністерством інфраструктури України та Державним агентством автомобільних доріг України щодо підвищення якості виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування державного значення з використанням будивельних матеріалів із відходів промисловості. Оперативно отримав відповідь – додаю її до посту.
Якщо коротко: готовність Мінінфраструктури і Укравтодору працювати над помилками і посилювати контроль за якістю дорожнього будівництва – обнадіює. Нарешті можна сподіватися, що використання будівельних матеріалів, зокрема відходів промисловості, буде ретельно контролюватися.
А щоб між написаним на папері і реальним станом справ не було прірви, державі не обійтися без допомоги громадськості, засобів масової інформації та незалежних експертів.
"Великому будівництву" - потрібні #ВартовіЯкості!Тому звертаюся до небайдужих громадян, громадських організацій та місцевих органів влади: якщо Вам відомі факти порушення технології дорожнього будівництва чи недотримання проектної документації, якщо Ви знаєте про використання замість якісних будівельних матеріалів дешевих замінників, якщо Вам відомо про використання в дорожньому будівництві незаконно видобутих корисних копалин чи контрабандних будматеріалів, чи про інші зловживання, наслідком яких є неякісне виконання робіт на дорогах "Великого будівництва" – фіксуйте такі випадки та повідомляйте про них правоохоронні органи і Підкомітет з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства. Для початку можете надсилати листи на мою офіційну електронну скриньку
koriavchenkov@rada.gov.ua.
Також закликаю всіх членів Підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства долучитися до ініціативи #ЗаЯкістьВеликогоБудівництва. Бути мовчазними спостерігачами і диванними критиками – позиція безвідповідальна і шкідлива. Ми маємо спільно напрацювати і реалізувати комплекс заходів задля ефективного депутатського і комітетського контролю якості дорожнього будівництва.
Принагідно звертаюся до експертного середовища, а саме до фахівців інженерного нагляду FIDIC. Вважаю всебічне сприяння реформі технічного нагляду в Україні – пріоритетною задачею Підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства. Ви як ніхто знаєте, що, на жаль, сьогодні якість дорожнього будівництва контролюється пост-фактум, коли залишається фіксувати порушення, шукати винних, а також довго і дорого виправляти допущені помилки. Ми спільно маємо змінити систему контролю, щоб якість було гарантовано на кожному з етапів – ще до влаштування дорожнього одягу.
Будь-яку протидію змінам, спрямованим на підвищення якості дорожнього будівництва, розцінюватиму як пряме шкідництво інтересам держави.