divКонкретика поточного моменту є надважливою тому здебільшого тому, що у випадку якщо захід цей момент просре - нам всі ті виклики майбутнього будуть до лампади, оскільки Україну знову буде окуповано з усіма наслідками. Типу, насправді будь-яка криза освіти, робочих рук або соціалки - це квіточки мирного життя порівняно з тим, яка дупа всім (нам в першу чергу, нажаль) світить.
Втім, це звісно не означає, що про це не треба думати. З оптимістичного: те, що завдає нам прямої шкоди (можливість колективного захисту - це не тільки безпека, але й все те що ви описуєте в перпективі), також допомагає з цією шкодою боротися. Наприклад, коли нарід масово приїхав до Норвегії, він мав... завищені очікування від славетної системи освіти Світлого Заходу
Вже після першого року нарід трішки... очманів від розуміння, що ця система освіти - чудова для кайфу. Але не для людей, котрі теоретично поїдуть додому в Україну, чи ще кудись, як тільки карта ляже відповідним чином, й колективний захист скінчиться. Всі забігалися шукати українських репетиторів та організовувати власну паралельну освіту
Те саме з корупційовом. Приїхали всі з класичними кловунськими наративами імєні штопаного найєма та сєрлєща - Украйона корупцйовна, нарешті покайфуємо в суспільстві де корупційова немає. Покайфували
й знов-таки трошки очманіли від того, що це тупо питання назв.
Тобто, вимушена міграція автоматом додає людям адеквату, хочуть вони того чи ні.
Далі: міграція та розум/компетентність/руки це не обов'язково пов'язані речі. На форумі частково присутній, наприклад, Бумеранг: явно ж не остання людина в своїй професії, якою б вона там не була (інавше важкувато переїхати в іншу країну без колективного захисту
), але продовжувати міграцію залізобетонно не схотів, та повернувся. Те саме станеться з багатьма,
за умови щоб було куди повертатися. Такі переїзди - не під кожну психіку.
Окрім того: будь-яке суспільство має механізми самокомпенсації та саморегуляції. Тому, наприклад, неможна створити клас відмінників та клас двієчників: якщо просто взяти відмінників з двох класів, та запхати в одну групу - через рік в них буде те саме розшарування по оцінках. Відповідно, в класі, сформованому з двієчників, з'являться відмінники; зміниться поведінка та психологічний профіль. На дітях це зручно демонструвати через пластичність психіки та швидкість реакцій мозку, але на великих групах дорослих це теж працюватиме.
Ще з "оптимістичного"
- ці всі "залишання у Європі" працюють доки є власне та Європа, де можна залишатися. Це теж далеко не факт. В тому числі, далеко не факт що після третьої світової на місці України залишиться велика дірка (розумію, що цього ніхто в гілці й не казав - але це розповсюджена фантазія). Якщо Європа, кацапстан та Україна будуть зруйновані десь однаково, ще велике питання хто де буде лишатися.