Твари, ёбаные твари.
"Додатковий імпортний збір в Україні – негативний сигнал для імпортерів, споживачів, пацієнтів."Сьогодні, 25 грудня, Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №1562 та законопроект №1563, які запроваджують додатковий імпортний збір від 5 до 10% на майже всі товари, що ввозяться в Україну з-за кордону, а це життєво необхідні ліки, медичні вироби та обладнання, сільськогосподарська та харчова продукція, побутова техніка тощо.
Європейська Бізнес Асоціація, яка виступає від імені бізнесу, що працює в Україні в надскладних умовах, впевнена, що негативні наслідки від введення додаткового імпортного мита можуть стати катастрофічними як для бізнесу, так і для суспільства.
За словами авторів законопроекту, додатковий імпортний збір допоможе стабілізувати платіжний баланс, частково відновити золотовалютні резерви держави та збільшити надходження до бюджету. Але, за даними НБУ, станом на жовтень дефіцит платіжного балансу склав 3,5 млрд. доларів США. Золотовалютні резерви НБУ склали 12,6 млрд. доларів США і були достатніми для фінансування дефіциту на протязі аналітичного періоду. Дефіцит платіжного балансу виник за рахунок виплат НАК Нафтогаз України, а не як наслідок звичайної міжнародної торгівлі України в частині товарів та послуг. Таким чином, чіткі розрахунки та прямі дані про необхідність окремих дій по стабілізації платіжного балансу та відновленню золотовалютних резервів відсутні.
Парламент України має звернути увагу і на те, що заходи, передбачені статтею XII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року, не можуть бути застосовані для наповнення бюджету як ті, що суперечать тексту відповідної статті.
На практиці, додатковий імпортний збір призведе до зростання цін для споживача та стане ризиком для компаній-імпортерів, погіршить умови ведення бізнесу для них та стане негативним сигналом для інвесторів. Додатковий ціновий тягар на тлі падіння гривні в останні місяці та відповідного зростання цін на імпортні товари – це зростання соціальної напруги в суспільстві.
Законопроекти №1562 та 1563 не відповідають Генеральній угоді з тарифів і торгівлі СОТ, порушують міжнародні договори. Враховуючи односторонній преференційний режим з боку ЄС, введення такого тарифного регулювання мало бути погоджено з ЄС, чого не відбулося. Це, у свою чергу, загрожує скасуванню безмитного режиму, в односторонньому порядку наданого Європейським Союзом для українських товарів.
Проекти закону були зареєстровані без дотримання процедур, у проектах відсутнє фінансово-економічне обґрунтування, що унеможливлює будь-яку оцінку наслідків його дії. Проекти не пройшли необхідного обговорення з представниками громадськості та бізнесу.
Бізнес-спільнота сподівається, що парламентарі та урядовці не підтримають згадані законопроекти у другому читанні, адже вони несуть в собі суттєві ризики для економіки нашої держави, для бізнесу, що сплачує податки та надає робочі місця, і для простих громадян України.
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, звертайтеся до Юлії Гоцик, Голови департаменту комунікацій Європейської Бізнес Асоціації, за телефоном +38 (044) 496-06-01 або по e-mail: Yulia.Gotsyk@eba.com.ua. ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА:
Європейська Бізнес Асоціація, неурядова організація, яка об'єднує близько 900 європейських, міжнародних та вітчизняних компаній, які працюють в Україні. Сьогодні Асоціація є провідною організацією міжнародного бізнесу в Україні. Європейська Бізнес Асоціація була створена в 1999 році. Ініціатором її створення була Європейська Комісія, яка зацікавлена в підтримці європейського бізнесу в Україні та налагодженні двосторонніх зв'язків Україна-ЄС. Беручи до уваги пріоритети України щодо євро інтеграції в Європейський Союз, основною метою діяльності Асоціації є налагодження стосунків європейського бізнесу з представниками влади в Україні для співпраці щодо створення сприятливих умов ведення бізнесу та залучення прямих іноземних інвестицій в економіку держави. Детальна інформація на сайті
www.eba.com.ua http://www.eba.com.ua/