Сьогодні не можна робити ставку на малий та середній бізнес, який працює у сфері послуг або продажах. Це не принесе нам кошти в країну. Торгівля сама по собі не може збагатити націю, адже товари здебільшого імпортні і з України просто вивозяться гроші.
Сьогодні _треба_ робити ставку саме на малий і середній бізнес, бо це вирішує відразу декілька проблем.
По-перше, саме малий і середній бізнес в більшості розвинених країн забезпечує більше робочих місць, ніж великий. А для сьогоднішньої української економічної ситуації проблема безробіття - одна з головних.
По-друге, саме малий і середній бізнес є головним рушієм прогресу в сфері споживання, бо він більш гнучкий.
До речі, наприклад, в США приблизно третину експорту дає саме малий і середній бізнес, а в Італії він створює близько 90% (!) національного доходу. Ці приклади не поодинокі: саме розвиток і підтримка на державному рівні малого і середнього бізнесу є запорукою економічного зростання, а ТНК - це лише наслідок такої економічної політики.
Я Вас дуже прошу, не слухайте ідіотів, які в економіці нічого не шарять і тільки триндять на ТВ.
1. Малий бізнес в Україні не зможе розвиватися.
а) По продажам у нас і так цих магазинів "вище криші", вже пора лімітувати їх будівництво, як це роблять у США та ЄС.
Більше того, зараз базари та малі магазинчики витісняють крупні торговельні мережі. Тільки крупні торговельні підприємства можуть собі дозволити купувати товар великими партіями напряму у виробника по мінімальним цінам і без оптових посередників. Більше того, кількість персоналу на об'єм проданої продукції у супермаркетах набагато менша, а значить менші витрати на оплату праці. Тому крупні торговельні мережі можуть легко ставити нижчі ціни та орієнтувати покупців на себе.
Те саме стосується і Інтернет торгівлі. Малі Інтернет магазини не можуть конкурувати з великими, ні по асортименту ні по ціні. Єдиний випадок, якщо у них налажена схема чорного імпорту.
б) Послуги у нас йдуть дуже туго. Елементарно - у людей мало грошей. Якщо в тій же Італії навіть лампочку поміняти звуть електрика, то у нас електрику заробити ніхто не дасть. У них прийнято давати заробити на послугах, а у нас в людей мало грошей і вони роблять усе самі. Ми не зможемо створити великий відсоток ВВП по послугам, якщо у людей не буду грошей, а люди ці гроші мають заробляти на виробництві.
в) Ресторанне і готельне господарство зараз теж у "жопі", туристів мало, а українці бідові. Закладів набудували багато, конкуренція висока, ще пропонуєте будувати?
2. Середній бізнес
а) Не може конкурувати з крупним бізнесом у виробництві. Так як масовість виробництва зменшує ціну товару, підвищується якість. Крупні виробники мають свої мережі збуту та великі гроші на торгову марку та рекламу. Більше того, середньому бізнесу треба буде конкурувати з транснаціональними корпораціями США, Німеччини і т.д. а також з дешевими товарами з країн Азії, зокрема Китаю, де заробітна плата по 20 доларів в місяць і де уряд Китаю дає безпроцентні кредити на експорт.
б) особливо смішно у сільському господарстві. Я вже слухав юриста Швачку, який ніс ахінею про середній бізнес в аграрній сфері. Якби ж він знав, що у 70% селянських товариств навіть тракторів немає, бо вони їм і не потрібні. Вже дійшло до того, що є Голова товариства, бухгалтер та й усе. А коли треба посіяти чи зібрати урожай, то просто платять гроші фірмам, які на своїх тракторах приїжджають і все роблять. Далі це зерно одразу здається на оптові бази, а середньому підприємству навіть складів не треба. Ну і що тут Швачка хоче підтримувати? Він хоч знає можливості по обробці сучасних тракторів? Середній бізнес - це хіба що теплиці, вирощування квітів і т.д. Там де масовість виробництва за рахунок техніки не вийде зробити.
І ще одне, малий і середній бізнес у США та ЄС - це науково-виробничі підприємства, які роблять старт-апи, а потім це все продають місцевим ТНК. Зокрема, так робиться із сланцевим газом в США, коли середній бізнес, робить розвідку, бурить, починає добувати газ, а потім це все продає. Адже у нього немає засобів і грошей для доставки споживачам або продажу газу танкерами. Так само це робиться в Італії, коли малі підприємства роблять винаходи в автомобільній сфері та продають технології Фіату, зокрема.
П.С. Не думайте, що економіка України така ж як економіка Італії, у нас немає грошей в народу, то і не буде послуг. Та й послуги в Італії - це не тільки кафе і магазини. Наприклад, в США фірма ІВМ за рік продає послуг більше ніж на 100 млрд. доларів (два наших бюджети). Це послуги: консалитнг, наукові розробки в галузі фізики для електроніки і т.д.