Це все порожні суперечки ...
В реалі має бути так :
1) Військові розраховують TTX і кількість потрібних нам літаків + терміни поставок
Але це мають бути реальні розрахунки, а не прожекти з серії : хочу 100 вундервафлів типу F-22.
2) Уряд аналізує наявну виробничу базу, вартість і терміни проектування і запуску виробництва і вартість закупки аналогічної техніки за кордоном. Вибирається оптимальний варіант.
3) Якщо по грошах не виходить ні виробництво ні закупка, то повертаємось до п.1 , ріжемо ТТХ і кількість і далі по колу
.
4) Якщо вибраний варіант ЗАКУПКА, то з виробника треба витискати згоду на зборку техніки на одному з наших заводів, який потім буде базовим по ремонту цих апаратів + наприклад використання наших комплектуючих. Це все теж дозволить здешевити проект.
Ну і з області "помріяти" : думаю пора вже забувати про пілотовані ЛА і думати про розвідувально-ударні безпілотні комплекси.
Думаю, що наявні літаки треба модернізовувати і експлуатувати скільки можна, а вже тепер починати виділяти гроші на розвиток повітряної компоненти ЗС на абсолюно нових підходах. Бо те що сьогодні подібне на фантастику, завтра стане буденністю. І важливо це не проспати. ІМХО. При чому тут можлива найширша кооперація з провідними виробниками відсутніх у нас компонентів.
До речі розвиток безпілотників в т.ч. і ударних по грошах може обійтися дешевше в загальній сумі, якщо це починати потихеньку робити прямо зараз, з прицілом на перспективу. Головне, щоб не крали з ходу більше 10-20 відсотків.